18 November 2010

Aku Dan Pilihan-Pilihan Itu

Aku adakalanya bosan dengan pertanyaan bila nak kahwin? eh bukan lepas ni giliran awak pulak ke yang naik pelamin??? aduhai, siapa mereka untuk menentukan jodoh aku? nak marah pulak, rasa tak sampai hati....

Hmm...antara pilihan A atau B??? Siapa yang patut diberi peluang atau sebenarnya yang tercipta untuk aku? Sebenarnya aku sendiri gagal membuat pilihan yang tepat jadi aku ke yang salah???

Setiap dari kita kan ada impian sendiri jadi aku juga seperti kalian yang ada impian dalam menentukan corak perkahwinan dan masa depan terhadap mahligai atau syurga dunia yang ingin ku kecapi bersama dia yang bergelar suami....

Mana boleh main rembat je kan sebab nak tutup persoalan yang ditimbulkan oleh mereka yang tak faham??? Orang hanya tau bertanya dan mengemukakan soalan, kenapa x tolong carikan dan bawakan calonnya sama??hahaha, pasti ibu marah kalau aku kata macam tu...

Tapi sebenarnya, impian ku sangat indah bukan hanya untuk sehari dua tapi untuk selamanya...bukan harta dan rupa tapi lebih kepada ilmu, tanggungjawab dan agama...Kebahagiaan bagiku adalah satu perkara yang sangat subjektif dan tak bermakna aku sedih jika aku sendiri tetapi sebenarnya Allah SWT memberi peluang untuk aku lebih mengenal diri sebelum mengubah status diri...

Jadi kepada mereka yang sering bertanya dan mungkin memandang sinis padaku sepatutnya kalian mendoakan kebahagian saudara seagama ini bukannya mencari kesilapan atau menuding jari...ingatlah sebaik mana pun perancangan kita, perancangan Allah SWT juga Yang Maha Hebat dan Sempurna...Apapun bagiku yang penting SEMANGAT!!! :-)

2 comments:

  1. Itulah namanya manusia dek, suka sibuk hal orang..kadangkala mereka lupa, perancangan jodoh, rezeki semuanya dalam tangan Allah. Berdoa terus, semoga akan tiba the right person for u dek!

    ReplyDelete